Otsikon tiedän raivostuttavan sitä aivan suunnattomasti. Hänkö muka äidistä riippuvainen? On se. Vähintään äidille on soitettava päivittäin, jos ei käy siellä kotona. No, nythän saivat vanhukset lapsensa takaisin.

Se siis ei tullut tänne. Tai tuli, haki autonsa ja jotain tavaroitaan. Itse asiassa oli käynyt täällä niin, etten edes huomannut! Tämä on iso talo ja tässä on pihaakin ihan reilusti. Ja kolme ulko-ovea (jotka ovat nyt olleet visusti lukossa). Olin ilmeisesti lasten kanssa taka-pihalla, kun se kävi. Kyllä tuli kammottava olo. Sitten illalla sen veli soitti. On tuon kuopuksen kummi ja varmisti, onko synttärit lauantaina, niinkuin oli puhe. Tottakai, kuinka niin? No kun se on muuttanut kotiinsa takaisin. Jaa.

Että silleen. Enää minusta ei tunnu miltään. En ikävöi sitä yhtään. Tänä iltana sain lapset hienosti nukkumaan. Se on aina sellaista hulinaa, kun on 1 ja 4 -vuotiaat. Sekä 13v, jolla on adhd... 

Sain myös hieman siivottua. Tiedän, ettei tämä reippaus ole ollenkaan pysyvää, valitettavasti. Muuten tämä paivä on mennyt ihan istuskellessa. Ja vielä ilman käsityötä. Aivot käyvät ylikierroksilla. Mitään en saa aloitettua ja jos aloitan jotain, unohdan mitä olin tekemässä. Kävin vessassa ja ajattelin, että katselen kaapista jonkun sormuksen sormeeni. No, älähän mitä, yht´äkkiä seisoin siinä wc:n kaapin edessä ja ihmettelin, mitä minä siellä teen. Samoin menin hakemaan pakastimesta marjoja sulamaan, mutten pakastimen vieressä tiennyt miksi tulin siihen. Kamalaa. Mutta tiedän tämän ihan normaaliksi ja joskus vielä ohi meneväksi. Olenkin kärsinyt kauan tästä huonomuistisuudesta. Olen kuitannut sen sanomalla, että raskaus- ja imetysdementia on kroonistunut..

Miltä nyt tuntuu? Ei edelleen miltään. Kävin kaupassa, enkä ostanut edes suklaata. Tuntuu, etten tarvitse mitään lohdutusta. Nyt vain mietin, kuka hitto korjaisi tuon paremman tietokoneen.

Ja mitä sanon lapsille? Se sanoo, että se muutti, koska "äiti käski". Siis minä, ei hänen täydellinen äitinsä. Mistä saan lapsille apua käsitellä tämä asia? Minä en osaa/jaksa/pysty..

Tämä talo ja paikka on minulle rakas, olen asunut tässä jo 15 vuotta. Nyt minusta on alkanut tuntumaan, että minun on pakko myydä tämä pois ja muuttaa kauas. Minun on pakko erottaa lapset väkivaltaisesta isästään.

No, en murehdi näitä vielä. Huomenna aion ottaa yhteyttä lastenvalvojaan. Jos vielä muistan  :D