Murkun kanssa ongelmia edelleen.

Lyhyesti tällä kertaa.

Lapsi karkailee. Oikeastaan on karannut vasta kaksi kertaa kotoa pois. Saman päivän aikana. Ensin ehti tulla kotiin, ennenkuin minä edes oikeasti huolestuin. Oli tunnin pois. Kun en kai mielestään reagoinut oikein tms. karkasi uudelleen.

Löytyi neljän tunnin päästä isänsä luota, parin kilometrin päästä. Ei olisi halunnut tulla takaisin tänne kotiin. Puhuin vain isänsä kanssa ja isä sanoi, että lapsi ei oikein tahdo tulla takaisin. Minä sanoin, että isän on tuotava, vaikka väkisin, koska minä en pääse hakemaan (pienet nukkuivat ja olin yksin kotona).

Minkä takia minun pitää olla aina se määräilevä vanhempi??? Se, jonka syyksi asiat voi laittaa???

Murkku on saanut taas näitä megaraivareita. Ja on varastanut rahaa, mutta kun olen asian huomannut, niin on palauttanut rahat. Yleensä pidän rahani piilossa, mutta pari kertaa on jäänyt rahakukkaroni esille.

Raivarin jälkeen karkasikin. Mutta se raivari johtui jostain muusta, jota en tiedä. Oli ollut siskonsa luona yö-kylässä ja kun sieltä kotiutui, oli tosi pahalla tuulella. 

Mitä oikein teen? Koska raivotessaan murkku pelottaa myös pikkusiskojaan. Onko ainoa vaihtoehto häätää murkku kotoa pois? Johonkin laitokseen?

Minä en pysty hillitsemään/hallitsemaan Murkun raivareita. Terapiankin tämä pikku terroristi jätti kesken, koska ei vaan halua käydä siellä...

Karkaamisia seuraavina päivinä (nyt kolmas menossa) lapsi on oikea enkeli, siivosi huoneensa, teki mitä pyydettiin (se taas ei ole paljon se), käyttäytyi ihmismäisesti jne. Mutta kauanko tätä taas kestää????