Sain pienimmät nukkumaan. Tajusin sitten, että oloni on ollut huomattavasti helpottuneempi kuin vielä eilen. Olen miettinyt sitä lastenvalvojalla käyntiä ja kaikkea muutakin. Jännitin hirmuisesti sitä eilistä käyntiä. Sielläkin istuin hartiat korvissa ja pää kipeänä. Ulkoisesti varmasti hyvin tyynenä, minkä huomasin sitä  r a i v o s t u t t a v a n.  Sen peli on pelattu, en tiedä tietääkö se sen itse. Mutta minä tiedän. Se yritti saada lastenvalvojalta (jatkossa vain lv.) armoa ja ymmärrystä, mutta huonolla tuloksella. Yritti vedota maatalouden huonoon tulokseen (lv: verotus puhuu puolestaan), minun v:mäisyyteen (kostan, haluan suuret elatusavut korvauksena kivusta ja särystä, sanoo se).

Kehtasi vielä ehdottaa, että se ottaa toisen lapsen ja minä toisen, niin ei sen tartte maksaa sitten mitään!! Tai jos se saakin molemmat lapset, niin minä maksankin sitten sille. Minä kysyin vain, että äitinsä hoidettavaksiko??? No ei, vaan se olisi valmis tekemään vain normaalia 8h päivää sen jälkeen. Siis "oikeissa töissä" ja maanviljelykset lisäksi. Kun se ei ole ennen voinut olla tekemättä kaiken aikaa ylitöitä, koska työnantaja antaa potkut, jos ylityöt ei kiinnosta. Joo, joo. 

Noita en ottanut kuuleviin korviinikaan, koska tiedän lv:n tietävän väkivallasta. Koska itse jouduin kertomaan, kun näitä 13v:n asioita selvitettiin (adhd). Silloin vielä sievistelin ja kaunistelin asioita. Puolustelin tuota paskiaista!!!

Ja lopuksi se lausui sanat, joita en osannut odottaa, mutta se olisi ollut viisas, jos olisi jättänyt sanomatta: Kannattaa yrittää sopia, koska käräjille meno tulee hirmuisen kalliiksi!! Jeeeee! Kyllähän minä sen tiedän. Sen lisäksi se on henkisesti erittäin uuvuttavaa. Hyvä näin, tiedän olevani vahvoilla. Kuulostaa varmaan julmalta ja laskelmoivalta, en tiedä. Tunnen olevani oikeutettu tähän.

Helpottunut olen myös, kun sain loputkin tarhat kierrettyä. Kaikkiin pesiin on lisätty laatikot mehiläisten hunajaa kantaa. Nyt vain toivon, etteivät ne tänä kesänä sitä paljoa saisi... Olisi pitänyt katsoa joka pesään, miltä ne näyttää ja onko ongelmia luvassa, mutta tein nyt helpoimman kautta ja toivon parasta.

Pääkipua ei ole! Selkä on parempi! Mutta univelka kasvaa. Kuopus heräsi kahden tunnin välein ja kuudelta noustiin ylös. Puoli 9 aamulla sain kuopuksen takaisin nukkumaan (päiväunia), mutta sitten tuli 4v:n kaveri oven taakse ja kuopus nousi samantien ylös. (Koska meillä on todella tehokas talonvahti ja OVIKELLO, merkkiä koira. Pieni, mutta kovaääninen.)