Olin tänään siellä kutu-polin lääkärillä. Hän oli sitten loppujen lopuksi sitä mieltä, että ehkä minut kuitenkin kannattaa (eläkevakuutusyhtiön mielestä siis) vielä uudelleen kouluttaa. Ja että kykenisin vielä johonkin työhön. Lääkärillä oli myös hallussaan psykologin tutkimusten tulokset. Minähän kävin psykologilla kahdesti, oli muistitestejä ja päässälaskua ja musteläiskätestiä ym. Varovasti kysyin lääkäriltä, että mitä niistä ilmeni. Pahinta pelkäsin, olen ollut sitä mieltä, että minulla on kroonistunut raskaus- ja imetysajan dementia. No, ei ollut. Vaan olin selvinnyt testeistä huomattavasti keskivertoa paremmin!! Ja senkin puolesta olisin kyvykäs opiskelemaan. Vaikka en tiedä haluanko. En halua ainakaan koulunpenkille moneksi vuodeksi, enkä ehkä kykenisi istumaankaan pitkiä aikoja kerrallaan. Ainakaan vielä, tässä kunnossa.  

En siis muuten soittanut sinne lastenvalvojalle. Kerron tästä(kin) tapauksesta kyllä, kunhan taas jossain vaiheessa tapaamme tai laitan sähköpostia. Mehän varmaan tavataan nimenomaan näiden pienten takia. Tai sen takia, että iskä soittelee lastenvalvojalle aina, kun meillä on jotain ongelmia. Minä en ole soitellut kuin ihan muutaman kerran. (Tai olenpas yrittänyt, mutta tämä lastenvalvoja on niin kiireinen ja häntä on hankala saada kiinni.) Viimeksi siitä kumisaappaiden heitosta ja sitä ennen jostain huorittelusta pihallani lasten kuullen. Eikun viimeksi viime viikolla, kun pienten olisi pitäny päästä yhteen juttuun mukaan (siis iskä pyysi), enkä päästänyt. Soitin sitten samantien lastenvalvojalle ja sanoin itse, että lapset ei sinne mene, minä kielsin. Myös lastenvalvoja oli sitä mieltä, ettei tarvitse päästää. Silloin kerroin, että on tullut taas näitä "iskä kielsi kertomasta" -juttuja. Iskähän kielsi jyrkästi (tapaamisessa lastenvalvojan luona), ettei mitään ole ikinä koskaan kielletty kertomasta...

Olen ottanut jo iltalääkkeet, joten pientä sekavuutta on ehkä havaittavissa. Tuntuu, etten osaa enää edes kirjoittaa, kirjaimet tuppaa mennä ihan sekaisin. Täytynee laittaa talo yökuntoon ja mennä nukkumaan.