Lueskelin juttuja narsisteista. Ihan selvä narsisti se ei ole, mutta paljon narsistisia piirteitä löytyy. Empatian puute. Ei millään tajua, miltä toisista tuntuu. Tai sitten vain ei välitä yhtään. Elämä pyörii vain sen ympärillä, ja jos ei, niin siitä seuraa raivari.

Muistin tässä yhden jutun meidän yhteiselämän alkutaipaleelta. Kovin kauaa emme varmaan ehtineet seurustella, kun se kerran kysyi että sopiiko minulle, että jos menemme johonkin, niin menemme vain ja ainoastaan yhdessä. Se sopi minulle, koska viihdyn kotona. Tapanani ei ole hypätä missään, en edes työpaikan pikkujouluihin halua. Jos johonkin menen, niin sitten lasten kanssa. Tai sen kanssa tanssimaan.

Kun aloitin sen mehiläistarhaajakoulutuksen, se sai siitä hyvän syyn omiin ryyppyreissuihinsa. Koulutukseni oli etäopiskelua, johon kuului 2-3 lähiopetuspäivää Saarijärvellä. Asuimme siellä koulun asuntolassa, eikä sieltä käyty missään. Kurssin pikkujoulut vietettiin koulun rantasaunalla ja päättäjäisiä juhlittiin tanssiravintolassa. Mutta kun se lähti reissuihinsa, niin vetosi juuri siihen, että minäkin olen kerran kuukaudessa missä lie, eikä se voi tietää, mitä siellä teen...

Se kontrolloi minua. Aina piti/pitää olla kännykän tavoitettavissa. Pitää kertoa mitä tein/teen/tulen tekemään. Auta armias, jos suunnitelmat muuttuivat, enkä muistanut/ehtinyt/huomannut kertoa sille. Eilen illakin se laitteli viestejä ja sitten soitti. Luuliko että olen jossain ravintolassa/tanssimassa tms. Eilinen päivä meni minulla vatsataudin kourissa, se kyllä tiesi sen. 

Olen kärsinyt selkäkivuista yli 4 vuotta. Mitään vikaa ei selästä löydy. On tutkittu moneen kertaan. Ehkä hormonaalista, kun olen tehnyt nämä kaksi lasta näinkin vanhana (41v ja tuo oli työpaikkalääkärini suusta), samoin pitkään imettäminen. Tiedän kyllä, tämä on oikeasti myös psyykkistä. Olen kärsinyt joskus myös niska-hartia seudun ongelmista, silloin myös tutkittiin ja tehtiin vaikka mitä, kunnes tosi fiksu työpaikkalääkärini (eri kuin nyt) kertoi sen voivan olla psyykkistä. Silloin oli kysymys lapseni hyväksikäytöstä.

Selkäkipuni pahentuu koko ajan. Tänään on vaikeuksia päästä liikkumaan.

Mehiläispesät täytyisi kiertää ja lisätä niihin laatikot. Satokausi on nyt parhaimmillaan ja hunajaa tulisi, jos mehiläisillä olisi tilaa mihin kerätä. Huoh....